Шановні батьки! Новий молодіжний тренд під назвою ПВК «Редан» з’явився у росії, де підлітки, що відносять себе до цієї субкультури влаштовували масові бійки в багатьох містах. В Україні ж цей тренд з’явився також, але сутичкам в українських містах завадили правоохоронці, які вчасно реагували на можливі провокації.Загалом поліцейські по всій Україні вже заблокували майже 20 каналів та груп, створених для «розкручування» молодіжного руху ПВК «Редан» в Україні та дестабілізації ситуації всередині країни.
Щоб уникнути потрапляння дитини у пастку соцмереж і захистити від їхнього негативного впливу, психологи дають такі поради:
1. Передусім батьки зобов'язані цікавитися життям своїх дітей:чим займаються, як почуваються, що їх турбує, які емоційні переживання вони проходять. А головне - щиро їх любити і усіляко цю любов проявляти до дітей. Адже саме через байдужість батьків, обмаль спілкування з ними їхні нащадки почуваються непотрібними, зайвими у сім'ї, а тому шукають це спілкування і розуміння в соцмережах (колись цю роль виконувала вулиця).
2. Потрібно організувати довірливі стосунки з дитиною. Коли вона отримає свій перший гаджет чи інший мобільний пристрій, одразу домовитися з нею про основні правила щодо користування ними. Наприклад, що саме вона може робити в інтернеті; на які сайти можна чи не можна заходити; які дописи та новини поширювати; кого з незнайомців може приєднувати до друзів, оскільки це може бути небезпечно і т. д. А батьки мають погоджувати з дітьми, які фотографії дітей та інформацію про них можуть викладати в соцмережі без їхнього дозволу.
3. Батьки мають дізнаватися, на які сайти заходять їхні діти, чим цікавляться (форуми, соцмережі, ігри, фільми), чому просиджують годинами в інтернеті. Які взагалі їхні життєві інтереси. І, за можливості, обмежувати час перебування в інтернеті та блокувати доступ до небезпечних сайтів.
4. Також батьки зобов'язані навчати дитину розвивати критичне мислення щодо інтернетної інформації:розповідати про те, що не вся інформація правдива, що деяка може бути не лише фейковою, а й нести небезпеку для життя, для фізичного й психічного здоров'я.
5. Не карати дитину за інтерес до підозрілих сайтів та ігор, адже вона ще у віці, коли цікавить усе нове, незвідане, а спокійно, з любов'ю пояснювати, до чого може призвести така цікавість.
6. З більш дорослими дітьми-підлітками приділяти увагу їхнім переживанням і невимушено обговорювати їх. Наголошувати дитині, що переживають за неї і люблять, намагатися підтримувати у всіх починаннях, терпляче давати мудрі поради, навіть якщо дитина їх відштовхує. Тобто налагоджувати такі душевні містки, які допоможуть побудувати довіру між батьками і дітьми.
7. Аби витягти дітей із соцмереж, психологи радять оформлювати їх онлайн-час, тобто подбати, щоб у дитини були додаткові заняття, прогулянки, відвідування музеїв чи бібліотек, інтерактивні ігри та читання книг. А щоб інтернет не замінив дитині увесь білий світ, у батьків з нею мають бути спільні ігри, спільні перегляди фільмів чи телепередач, спільні прогулянки та, за можливості, спільні відвідування спортивних чи мистецьких заходів та гуртків тощо.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні» навчання в Мурафському ліцеї розпочнеться в День знань – 1 вересня та триватиме до 30 червня 2023 року.
Орієнтовна структура 2022/2023 н. р.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту», згідно рішення педагогічної ради протокол № 2 від 22.08.2022 року, навчальні заняття у закладі освіти будуть організовані за семестровою системою.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» на період тривалості воєнного стану призупиняється дія положення частини третьої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» в частині тривалості освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти не менше 175 навчальних днів. 2022/2023 навчальний рік може тривати більше або менше 175 днів.
Навчальні заняття починаються з 1 вересня 2022 року та організовуються за семестровою системою
І семестр - з 1 вересня по 23 грудня 2022 року,
ІІ семестр - з 9 січня по 30 червня 2023 року.
Орієнтовні терміни канікул
Тривалість канікул у закладах освіти протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.
п. 4 ст. 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту»
осінні - з 24 жовтня по 30 жовтня 2022 року;
зимові - з 24 грудня 2022 року по 08 січня 2023 року;
весняні - з 27 березня по 02 квітня 2023 року;
літні - з дня закінчення навчального року до 31 серпня 2023 року.
Форма організації освітнього процесу може змінюватися впродовж навчального року в залежності від безпекової ситуації у населеному пункті. Запровадження та організація освітнього процесу в певному режимі, у тому числі у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення, здійснюється відповідно до листа МОН від 30.06.2022 № 1/7322- 22 «Про організацію 2022/2023 навчального року».
Уроки для здобувачів освіти 1 – 11-х класів розпочинаються о 09.00, загальнонаціональною хвилиною мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України (стаття 2 Указу Президента України № 143 від 16 березня 2022 року «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України», лист Міністерства освіти і Науки України від 16.03.2022 №1/3472-22).
Тривалість уроків встановлена відповідно до статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту».
Розклад дзвінків на 2022/2023 н. р.
1-2 класи
1. 09:00 – 09:35
2. 09:55 – 10:30
3. 10:40 – 11:15
4. 11:35 – 12:10
5. 12:20 – 12:55
6. 13:05 – 13:40
3-4 класи
1. 09:00 – 09:40
2. 09:50 – 10:30
3. 10:50 – 11:30
4. 11:50 – 12:30
5. 12:40 – 13:20
6. 13:30 – 14:10
5- 11 класи
1. 09:00 – 09:45
2. 09:55 – 10:40
3. 11:00 – 11:45
4. 12:05 – 12:50
5. 13:00 – 13:45
6. 13:55 – 14:40
7. 14:45 – 15:30
З 1 вересня 2022 року у Мурафському ліцеї запроваджується змішана форма навчання, яка поєднує очний і дистанційний режими.
Обсяг навчального часу, що забезпечується в синхронному режимі, визначається Санітарним регламентом затвердженим наказом міністерства охорони здоров’я України № 2205 від 25.09.2020 року.
З метою якісної організації дистанційного навчання заклад освіти приєднано до цифрової платформи Google class, на якій зареєстровані педагоги та здобувачі освіти 1-11-х класів. Завдяки цифровим інструментам даної платформи педагоги вдало організовують освітній процес у синхронному (Meet – відео зустрічі) та асинхронному (додаткові матеріали, відео, тестові завдання) режимах.
ЯК ПІДТРИМАТИ ДІТЕЙ У ЦЕЙ НЕПРОСТИЙ ЧАС ВІЙНИ
5 порад для батьків
1. Бути поруч: пам’ятайте, ми є головним джерелом підтримки для наших дітей. Тому відчуття нашої люблячої присутності – це найголовніший «термостат безпеки» для їхньої душі. Бути поруч – це про дотик і обійми, про співдіяльність і про казку разом – де б ми не були – у ліжку чи в бомбосховищі… Це про добрий погляд, це про уважність і любов… І теж про чутливість до того, коли дитина цього потребує, а коли вона хоче побути наодинці.
2. Бути прикладом: більшість способів давати собі раду з викликами передаються дітям через те, що вони дивляться і наслідують, як пораємося ми. Тож нам важливо бути свідомими цього. І ділитися, говорити з ними про те, що нам допомагає… І звісно це не означає, що ми маємо бути «ідеальним» прикладом – бо стійкість, це не про те, щоби ніколи не падати, а про те, щоби вставати знову і знову…
3. Спілкуватися: це так важливо для дітей, щоб ми допомагали їм розуміти, що відбувається і як нам вистояти у цій війні – на макро-рівні як народу, і на мікро-рівні як сім’ї. Це означає говорити з дітьми з повагою до їх внутрішньої мудрості, бажання і потреби розуміти. Це означає теж слухати, що говорять вони, і слухати те, про що вони мовчать… І відповідати – як можемо – бо не завжди ми знаємо відповіді і у цьому теж важливо бути чесними. Це не означає теж втішати дітей «псевдооптимістичними» сценаріями, бо ми свідомі, що дорога до Перемоги може бути довгою і на ній може бути багато болю і втрат. Але це означає передати їм віру, що з Правдою ми обов’язково і неминуче переможемо і наша країна буде вільною і щасливою!
4. Задіювати: ми не знаємо, наскільки довгими будуть ці випробування війни – але час життя безцінний – і ми маємо жити, що б не було - ми маємо Жити. І звісно, ми не можемо не слідкувати за новинами, але ми не потребуємо бути безперервно в новинах – треба зосередитися на корисній дії. Для дітей, звісно, ці дії дуже різні і залежать від того, де ви зараз: вдома, у бомбосховищі і т.д. – це і вчитися, і малювати, читати/слухати казки, гратися (у різні способи, і не лише в телефоні – є стільки стосункових ігор), допомагати по дому, молитися, робити добрі справи, займатися спортом і т.д. Корисна діяльність приносить добрий плід, вона зосереджує увагу і допомагає інтегрувати енергію стресу. І вона важлива не лише дітям, але й нам дорослим…
5. Відновлюватися: це випробування може бути тривале, а відтак брати чимало нашої енергії – а тому ми потребуватимемо часу на регулярне відновлення сил. І ми, і діти. А тому так важливо мати в режимі дня ті активності, які поповнюють сили – як заряджання телефону – коли стрес є більшим, заряджати треба частіше і мати додатковий «павербенк». Тож подбаймо, щоби у режимі дня дітей обов’язково були і сон, і добра їжа, і час на гру, на домашніх улюбленців, на рухову активність, і обов’язково щоденний дотик до чогось, що є Світлом (казки, історії, краса, сповнені світла люди і т.д.), і що нагадує їм у ці темні часи – що є Світло - правди, любові, мужності - і це Світло неминуче переможе, бо воно непереможне…
P.S. Дослідження кажуть, що діти, стикаючись з випробуваннями не обов’язково мають мати психологічні проблеми, а навпаки можуть демонструвати «посттравматичне зростання» - і це великою мірою залежатиме від підтримки дорослих. Вони можуть зростати у резилієнтності (психологічній стійкості), мудрості, вдячності, здатності будувати глибокі стосунки, знати, що у житті найголовніше… Тож нехай вони виростуть саме такими – наші діти!
Розклад уроків закладу освіти під час дистанційного навчання (14.03.2022 – 10.06.2022) для учнів 1-11 класів залишається таким же для кожного класу.
Розклад тривалості уроків початкової школи під час дистанційного навчання для учнів 1-го класу
Номер уроку |
Тривалість роботи |
Перерва |
1 |
09.00 - 09.35 |
10 |
2 |
09.45 - 10.20 |
10 |
3 |
10.30 - 11.05 |
10 |
4 |
11.15 - 11.50 |
10 |
5 |
12.00 - 12.35 |
Розклад тривалості уроків початкової школи під час дистанційного навчання для учнів 2-4 класів
Номер уроку |
Тривалість роботи |
Перерва |
1 |
09.00 - 09.40 |
10 |
2 |
09.50 - 10.30 |
10 |
3 |
10.40 - 11.20 |
10 |
4 |
11.30 - 12.10 |
10 |
5 |
12.20 - 13.00 |
10 |
6 |
13.10 – 13.50 |
|
Розклад тривалості уроків під час дистанційного навчання для учнів 5-11 класів
Номер уроку |
Тривалість роботи |
Перерва |
1 |
09.00-09.45 |
10 |
2 |
09.55-10.40 |
10 |
3 |
10.50-11.35 |
10 |
4 |
11.45-12.30 |
10 |
5 |
12.40-13.25 |
10 |
6 |
13.35-14.20 |
10 |
7 |
14.30-15.15 |
10 |
8 |
15.25 -16.10 |
І семестр - з 01 вересня 2021 року по 24 грудня 2021 року;
ІІ семестр - з 10 січня 2022 року по 10 червня 2022 року.
Канікули: Осінні – з 1 листопада 2021 року по 7 листопада 2021 року;
Зимові – з 24 грудня 2021 року по 09 січня 2022 року;
Весняні – з 28 лютого 2022 року по 14 березня 2022 року.
1 урок |
8:30 – 9:15 |
2 урок |
9:25 – 10:10 |
3 урок |
10:30 - 11:15 |
4 урок |
11:35 – 12:20 |
5 урок |
13:30 – 13:15 |
6 урок |
13:25– 14:10 |
7 урок |
14:15- 15:00 |
8 урок | 15:10- 15:55 |
Шановні Захисники і Захисниці України!Бажаємо вам Перемоги, мирного неба і якнайшвидшого повернення ...
В 1766 році належала Йоахіму Каролю Потоцькому. Після Барської конфедерації Й. К. Потоцький осів в Морахві та вибудував тут палац, сприяв побудові нового костелу (1736 р.). Морахва поділялась в той час на старе та нове місто. Й. К. Потоцький заклав в Мурафі фабрику селітри та ряд ремісничих цехів, він сприяв викладанню бруківкою головної вулиці та обсадження її деревами. Палац Йоахіма К.Потоцького був двоповерховий, оточував його парк, який в свою чергу був оточений муром з вежами. Після пожежі палац не був відбудований, а був розібраний. На малюнку Наполеона Орди видно лише руїни палацу. Й. К. Потоцький був похований в костелі у Мурафі.