Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024 № 1093 затверджено рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, що додаються.
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України
Міністерство освіти і науки України затвердило Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти.
У документі окреслено підходи до оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів. Зокрема, визначено:
Критерії оцінювання мають чотири рівні (кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові). Один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12.
У рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання. Окрім того, у документі запропоновано форму Свідоцтва досягнень учня / учениці. Якщо потрібно, школи можуть вносити в нього зміни, аби воно якнайліпше відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства.
Свідоцтво досягнень складається з двох частин:
1. Характеристика навчальної діяльності. Тут учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в учня / учениці наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо.
Оцінок у цьому розділі нема. Учитель лише визначає один із рівнів сформованості того чи того уміння: «Має значні успіхи», «Демонструє помітний прогрес», «Потребує уваги і допомоги». Заповнювати цю частину свідоцтва вчителі можуть колегіально або це може робити класний керівник.
2. Характеристика результатів навчання. У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети / інтегровані курси щосеместрово й за рік. Спочатку вчитель виставляє бал за окремі групи результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти. Після цього виводить загальну оцінку за семестр
За кожну з цих груп результатів навчання вчитель виставляє оцінку. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна — на основі семестрових.
Наприклад:
В українській мові є такі групи результатів навчання:
- усно взаємодіє;
- працює з текстом;
- письмово взаємодіє;
- досліджує мовлення.
Форма Свідоцтва досягнень доступна за покликаннями (.docx, .pdf).
З огляду на різні освітні потреби учнів / учениць і поглиблення освітніх втрат і розривів рекомендуємо вчительству гнучко проводити оцінювання результатів навчання учнів. Підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя.
Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (іноземні мови)
Критерії оцінювання математичної галузі
Критерії оцінювання громадянської та історичної галузі
Критерії оцінювання природничої галузі
Критерії оцінювання інформатичної галузі
Критерії оцінювання соціальної та здоровʼязбережувальної галузі
Критерії оцінювання технологічної галузі
Критерії оцінювання мистецької галузі
Критерії оцінювання галузі «Фізична культура»
(ІНФОРМАЦІЯ З САЙТУ МОН України)
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 1 КЛАСУ
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 2 КЛАСУ
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 3-4 КЛАСУ
Критерії оцінювання навчальних досягнень з української мови і літератури
Критерії оцінювання навчальних досягнень з іноземної мови
Критерії оцінювання навчальних досягнень з зарубіжної літератури
Критерії оцінювання навчальних досягнень з історії
Критерії оцінювання навчальних досягнень з правознавства
Критерії оцінювання навчальних досягнень з громадянської освіти
Критерії оцінювання навчальних досягнень з мистецтва
Критерії оцінювання навчальних досягнень з образотворчого мистецтва
Критерії оцінювання навчальних досягнень з музичного мистецтва
Критерії оцінювання навчальних досягнень з математики
Критерії оцінювання навчальних досягнень з біології
Критерії оцінювання навчальних досягнень з географії
Критерії оцінювання навчальних досягнень з фізики
Критерії оцінювання навчальних досягнень з природознавства
Критерії оцінювання навчальних досягнень з хімії
Критерії оцінювання навчальних досягнень з інформатики
Критерії оцінювання навчальних досягнень з трудового навчання
Критерії оцінювання навчальних досягнень з предмету "Захист України"
Критерії оцінювання навчальних досягнень з основ здоров'я
Критерії оцінювання навчальних досягнень з фізичної культури
Шановні Захисники і Захисниці України!Бажаємо вам Перемоги, мирного неба і якнайшвидшого повернення ...
Деконські збудували неподалік руїн палацу будинок (маєток) для власних потреб. Костел і кляштор, закладений Ядвигою Язловецькою, були оборонними. Мури костелу були збережені, а сам костел і внутрішню оздобу перебудував, після значної руйнації періоду козацьких воєн, вже Йоахім Кароль Потоцький. В Мурафі неподалік костелу був також будинок Маріани Мостовської.